👈 فروشگاه فایل 👉

عوامل موثر بر قیمت گذاری و بررسی اهداف قیمت گذاری

ارتباط با ما

... دانلود ...

عوامل موثر بر قیمت گذاری و بررسی اهداف قیمت گذاری

هدف از این تحقیق عوامل موثر بر قیمت گذاری و بررسی اهداف قیمت گذاری می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات

37

حجم

218/1 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی

docx

توضیحات کامل

هدف از این تحقیق عوامل موثر بر قیمت گذاری و بررسی اهداف قیمت گذاری می باشد.

ارائه محصولات بهتر نسبت به سایر رقبا و استفاده از گامهای صحیح در انتخاب استراتژی برای رسیدن به موقعیت مطلوب در مقابل رقبا، جزء اصول مهم برای رسیدن به سودآوری در مدل کسب و کار میباشد.  بنابراین یک بنگاه باید قادر به قیمت گذاری محصولاتش به گونهای باشد که بتواند درآمدهایی متناسب با ارزش ارائه شده به مشتری بدست آورد و به این ترتیب موقعیتش را نسبت به مشتریان، کالاهای مکمل، رقبا و تازه واردین بالقوه حفظ نماید. قیمت گذاری مهمترین جزء از مدل کسب و کار میباشد و تصمیمات در مورد آن تاثیر زیادی بر روی سودآوری بنگاه به همراه دارد. چنانچه قیمت بتواند هزینه های متغیر و برخی از هزینه های ثابت را پوشش دهد، شرکت میتواند همچنان به حیات تجاری خود ادامه دهد.

برای قیمت گذاری درست و رضایت بخش باید عوامل موثر بر قیمت گذاری را شناسایی کرده و آنها را تنظیم ساخت. یکی از صاحبنظران معتقد است سه دسته کلی عوامل بر تصمیمات قیمتگذاری موثرند 

 (کاتلر،2000) که عبارتند از:

1. عوامل سازمانی

عوامل سازمانی آنهایی هستند که بر قیمتگذاری موثرند و با منابع و اهداف سازمان سروکار دارند. مانند:  چرخه عمر محصول (PLC)، و پورتفولیوی قیمتگذاری خط محصول

2. عوامل مشتری

 عواملی هستند که از طرف مشتری بر قیمتگذاری موثرند زیرا بین قیمت و تقاضا رابطه معکوس وجود دارد. مانند: منافع و ارزشهای مشتری، تقاضای ایجاد شده یا ذاتی

3. عوامل بازار

 عوامل بازارعواملی هستند که از طرف بازار بر قیمتگذاری موثرند.(کاتلر،2000 )

فهرست مطالب

2-12- قيمت گذاري    4

2-12-1-اهمیت قیمت گذاری    7

2-12-2- عوامل موثر بر قیمتگذاری    7

2-12-3- اهداف قیمت گذاری    8

2-12-3-1- به حداکثر رساندن سود فعلی    8

2-12-3-2- به حداکثر رساندن سهم بازار    9

2-12-3-3- کشیدن عصاره بازار    9

2-12-3-4- پیشرو شدن از نظر کیفیت    10

2-12-4- مراحل قیمت گذاری    10

2-12-5- قيمت گذاري منعطف    13

2-12-5-1- حراج و مزایده    13

2-12-5-2- ارتقاء    15

2-12-5-3- فروش ها    15

2-12-6- قیمت گذاری منعطف در بازار الکترونیک    17

2-12-7- قیمت گذاری  منعطف(پویا) در حراجی ها    18

2-12-8- مزایای قیمت گذاری منعطف در شرکت ها    19

2-12-9- تعیین قیمت های دقیق و درست    21

2-12-10- مزایای قیمت انعطاف پذیر برای مشتریان    21

2-12-11-استراتژیهای پیشرفته قیمتگذاری منعطف    23

2-12-11-1- قیمتگذاری منعطف مبتنی بر سفارش سازی    23

2-12-11-2- قیمت گذاری چند بعدی    25

2-12-11-3- قیمت گذاری گروهی    26

2-12-11-4- قیمت گذاری منعطف تشویقی(ترفیعی)    26

2-12-11-5- قیمتگذاری دو بخشی    27

2-12-11-6- قیمت گذاری بر اساس تخفیفات مقداری    27

- پیشینه تحقیق    28

2-16-1- پیشینه تحقيقات انجام شده در داخل کشور    28

2-16-2- پیشینه تحقيقات انجام شده در خارج از کشور    30

فهرست منابع    34

منابع و مآخذ

منابع فارسی    

منابع انگلیسی

👇محصولات تصادفی👇

پاورپوینت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (وظایف، اهداف و راهبردها) پاورپوینت متدولوژی RUP پایان نامه کارشناسی رشته الهیات و معارف اسلامی با عنوان انسان و آدم در قرآن پاورپوینت تحلیل معماری ویلای افشاریه جزوه نهایی درس انفجار