👈 فروشگاه فایل 👉

بکارگیری کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط و ارائه تکنیک های بازاریابی متناسب با این شرکت ها

ارتباط با ما

... دانلود ...

بکارگیری کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط و ارائه تکنیک های بازاریابی متناسب با این شرکت ها

هدف از این پایان نامه بکارگیری کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط و ارائه تکنیک های بازاریابی متناسب با این شرکت ها می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات

122

حجم

331/284 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی

docx

توضیحات کامل

هدف از این پایان نامه بکارگیری کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط و ارائه تکنیک های بازاریابی متناسب با این شرکت ها می باشد که در نخست ماهیت شرکت های کوچک و متوسط مورد بررسی قرار گرفته، سپس بکارگیری کارآفرینی در این شرکت ها بحث شده  است. در خاتمه به تکنیک های بازاریابی متناسب با این شرکت ها پرداخته می شود.

مقدمه

پس از گذر از موج صنعتی شدن که اوج رقابت در صنایع بزرگ و توجه به تولید انبوه به حساب می آمد و ورود به ربع آخر قرن بیستم، معادلات توسعه و پیشرفت دگرگون شد(بافنده زنده، نوروزی، عالی، 1389). در این دوره و به دلیل تغییرات روزافزون محیطی(حسنقلی  پور، آقا زاده، 1384؛ کریستین ، 2004)، تحولات سریعی در تکنولوژی، بازار و حتی ساختارهای کسب و کار اتفاق افتاد(کریستین، 2004). در چنین محیطی، شرکت ها با عدم  اطمینان، فشار های رقابتی(حسنقلی  پور، آقا زاده، 1384)، تقاضاهای رو به  رشد و متناقض در حجم، کیفیت، قیمت و دیگر ویژگی ها مواجه شدند(کریستین، 2004).

این مسائل به رکود شرکت های بزرگ که به عنوان ستون اقتصادی کشورها به حساب می آمدند، منجر گردید؛ زیرا شیوه های مدیریتی، ساختار  سازمانی و فرهنگی  این شرکت-ها برای محیط های ثابت با بازارهای متجانس و رو به  رشد طراحی شده بود و قادر به انطباق خود با تغییرات محیطی نبودند(بارت، 1996). این عدم انطباق با محیط برای این شرکت ها، چالش ها و مشکلاتی را بوجود آورد که از جمله آن می توان به تعدیل نیروی کار اشاره کرد(موریس، کوراتکو ، 2002). به طوری که مثلا در بین سال های 1987 تا 1992 شرکت های آمریکایی،  3/2 میلیون نفر  از کارکنان خود را اخراج کردند(بارت، 1996).

این عدم توانایی شرکت های بزرگ در پاسخگویی سریع به تغییرات محیطی و همچنین ضعف شیوه های سنتی از قبیل برنامه ریزی استراتژیک، تحقیقات و پیش بینی های بازار در اداره این تغییرات(بارت، 1996؛ سیگلکو، ریوکین، 2005)، توجه به شیوه های جدید، جهت فائق آمدن بر مشکلات سازمان ها را ضروری کرد(سیگلکو، ریوکین، 2005). یکی از این شیوه های جدیدی که امروزه در فعالیت های صنعتی بسیاری از کشورهای جهان(به خصوص در بخش خصوصی-شان) مورد توجه قرار گرفته است، بنگاه های کوچک و متوسط است(اسد سعدی، افتخار، 2011؛ حسنقلی  پور، آقا-زاده، 1384؛ راجا، کومار ، 2008).  

شرکت های کوچک و متوسط به دلیل دارا بودن پتانسیل بالقوه برای ایجاد اشتغال و درآمد(احمدی و همکاران، 1387)، انعطاف پذیری در برابر تغییرات محیطی(احمدی و همکاران، 1387؛ بارت، 1996؛ زری باف، شفیع خانی، 1385)، توانایی های لازم جهت جذب سرمایه های محدود و پراکنده موجود در جامعه و هدایت آن ها در فعالیت های تولیدی و صنعتی(سمیع زاده، چهارسوقی، 1387)، متکی بودن به منابع داخلی، پرورش نیروهای متخصص در جهت رفع مشکلات بیکاری، فقر، عدم توازن منطقه ای و دستیابی به توسعه صنعتی(احمدی و همکاران، 1387؛ اسچاچتیبک ، 2011) مورد توجه قرار گرفته اند؛ به طوری که امروزه از این شرکت ها به عنوان ستون فقرات اقتصادی کشورهای توسعه یافته(افجه، سجادی نائینی، 1389) و مولفه ای مهم در رشد و توسعه اقتصادی همه کشورها یاد می-شوند(اسچاچتیبک، 2011؛ زری باف، شفیع خانی، 1385؛ سمیع زاده، چهارسوقی، 1387؛ معاونت برنامه ريزي و امور اقتصادي، 1388).

در حال حاضر نیز، تقریبا 40 درصد از تولیدات صنایع مختلف در این شرکت ها تولید می شود(راجا، کومار، 2008). همچنین 7/99 درصد از کارفرمایان کشورهای آمریکای شمالی در این حوزه  فعالیت می کنند که 50 درصد از درآمد و 54 درصد از مشاغل بخش خصوصی این کشورها را به خود اختصاص داده اند(موریس، اسچیندهوت، لافرگ ، 2002) و پیش بینی می شود که همچنان به روند رو به  رشد خود ادامه دهند(اسد سعدی، افتخار، 2011). به همین دلیل، امروزه این شرکت ها را به عنوان موتورهای محرک توسعه می شناسند(احمدی و همکاران، 1387)؛ لذا محققان امروزه بیش از پیش به تحقیق بر روی فعالیت ها و عملیات های این بنگاه ها پرداخته اند(هیل، مک گوان ، 1999).در این نوشتار، نخست ماهیت شرکت های کوچک و متوسط مورد بررسی قرار گرفته، سپس بکارگیری کارآفرینی در این شرکت ها بحث شده  است. در خاتمه به تکنیک های بازاریابی متناسب با این شرکت ها  پرداخته می شود.

فهرست مطالب

1-1-    مقدمه    1

1-2-    شرکت های کوچک و متوسط:    4

1-2-1-    مفهوم شرکت های کوچک و متوسط    4

1-2-2-    چالشهای شرکت های کوچک و متوسط    8

1-2-3-    جایگاه شرکت های کوچک و متوسط در محیط امروزی    11

1-3-    کارآفرینی    15

1-3-1-    تاریخچه کارآفرینی    15

1-3-2-    مفهوم کارآفرینی    17

1-4-    کارآفرینی سازمانی    21

1-4-1-    تعاریف کارآفرینی سازمانی    21

1-4-2-    کارآفرینی سازمانی در سازمان های کوچک و متوسط    26

1-4-3-    مزایای کارآفرینی سازمانی در شرکتهای کوچک و متوسط    27

1-4-4-    مدلهای کارآفرینی سازمانی    30

1-5-    تفاوت های سازمان های کوچک و بزرگ    47

1-6-    بازاریابی شرکتهای کوچک و متوسط    53

1-7-    آمیخته بازاریابی    63

1-7-1-    تاریخچه آمیخته بازاریابی    66

1-7-2-    تعاریف آمیخته بازاریابی کارآفرینانه    71

1-7-3-    آمیخته بازاریابی کارآفرینانه در عمل    88

1-8-    پیشنه تحقیق    91

1-8-1-    پیشینه داخلی    91

1-8-2-    پیشینه خارجی    95

1-9-    نتیجه گیری  و ارائه مدل مفهومی تحقیق    97

2-    منابع    101

👇محصولات تصادفی👇

Language Testing and Assessment An advanced resource book Glenn Fulcher and Fred Davidson مبانی نظری بررسی تاثیر سرمایه فکری در شرکت های عضو بورس اوراق بهادار تهران بر شاخص توسعه انسانی مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان تضامن و آثار و اوصاف آن پاورپوینت تحلیل پاسیفیک پلِیس از توماس هیترویک پاورپوینت دبیرستان هنرهای بصری و نمایشی لس آنجلس